URHEILUPARKKI

Victoria Median urheilusivut

Raahelaiselta pesäpalloseuralta näkyvä kannanotto urheiluseurojen yhteiskuntavastuuseen

Pattijoen_Urheilijat_Raahe_logo.svg

Miesten superpesiksessä pelaava Pattijoen Urheilijat lahjoittaa tiistaina 19.6. pelattavan PattU – IPV -ottelun verottomasta pääsylipputulosta puolet OYS:n osasto 51:lle (lasten veri- ja syöpätautien osasto).

”Aika ajoin mediassa keskustellaan varsin kovin sanoin urheiluseurojen yhteyskuntavastuusta. Vapaaehtoistyössä olevat henkilöt saavat nykyisin aivan liian paljon kritiikkiä ja arvostelua toiminnastaan. Muutaman vuoden kuluttua seurat ovat huutavassa pulassa, kun vapaaehtoisia toimijoita ei enää ole, mikäli kritisointi jatkuu nykyisellään. Seurauksena on harrastusmaksujen nousu sekä maksullisen tapahtumien osalta pääsylipputulojen nousu. Hyväntekeväisyysottelun pääsylipputulojen jakamisella hyväntekeväisyyteen haluamme ottaa kantaa urheiluseurojen yhteiskuntavastuuseen. Tulevaan otteluun on myyty talkoohengessä lähes 1500 lippua ennakkoon. Ottelun järjestelyistä vastaavat vapaaehtoiset työntekijät, joiden tukena ovat kesätöissä olevia nuoria. Tulossa on hieno kansallispeli-ilta MiiluAreenalla”, toteaa 90-vuotiaan Pattijoen Urheilijoiden puheenjohtaja Harri Tuomikoski.

Miesten superpesisottelu

Pattijoen Urheilijat – Imatran Pallo-Veikot MiiluAreenalla tiistaina 19.6.2018 klo 18.